tirsdag den 1. november 2011

Shipshape er nummer et

Så er det store optagningstid. Denne gang valgte jeg mellem to muligheder, nemlig Shipshape og Shipshape, og det var egentlig ikke så skidt. For det første har Shipmate åbent, når almindelige mennesker har fri. For det andet er de meget hjælpsomme, venlige og flexible, når man ringer til dem for at booke en tid. For det tredje har de alle de dimser, man skal bruge til at vintersikre motoren og den slags.
Kaffe
Men det bedste var nu alligevel også det nyeste tiltag... Der var simpelthen gratis KAFFE til kunderne, som stod og frøs, medens de ventede på at komme på land. Det er en hidtil uset service på Rungsted Havn, og det var supert. Tak for det.

Når jeg skriver gratis, så hører det måske lige med til historien, at prisen for et løft er helt udenfor kategori, idet den er kystens ubestridt højeste. Årsagen til dette kan der gisnes på. Mit gæt er, at der er for mange kokke.

I gamle dage kunne een kran med een kranmand tage to både i timen, nogen gange tre. Nu om stunder er der andre boller på suppen. Der skal bruges een kranmand, een kranhjælper, een spulemand og een kassemand til at tage imod penge. Skal man stå i havnens stativ, så er der minsandten endnu een person involveret, nemlig ham der kører med den maskine, som vel kaldes stativtransporten.

Altså skal bådejeren ikke længere kun bære een men i stedet fem mand på ryggen. Det er naturligvis noget tungere.

Mere om kranpriser andre steder end på Rungsted Havn.
Mere om udviklingen i kranpriser på Rungsted Havn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Anonyme indlæg, kommentarer skrevet under pseudonym, perfide kommentarer, personlige angreb og usagligheder slettes. Din IP adressen logges.