tirsdag den 23. maj 2017

Pladslejen amok på Rungsted Havn

Så fik jeg opdateret skemaet med pladslejens udvikling på Rungsted Havn, og det er nedslående læsning.

I 2000 var kvadratmeterprisen kr59/år. Femten år senere er den steget til kr243/år. Så vidt jeg kan se, er der tale om en stigning til over 400% på femten år.
Rungsted Havns pladsleje ødelægger dansk sejlsport

Det er ret usædvanligt, og hvis jeg skal pege på een effekt heraf, så er det, at det har en ødelæggende effekt på dansk sejlsport. Dansk sejlsport mangler nye kræfter, unge mennesker og mere aktivitet, men når priserne stiger på denne måde, så vrider man samfundet skævt og gør sejlsport til en sport for de få og de velbjergede.

Det var næppe meningen med Rungsted Havn, da den blev projekteret og bygget i halvfjerserne.

Priserne er simpelthen gået amok. Jeg kan jeg ikke komme i tanke om noget som helst, der er steget med samme fart. Hverken benzinpriser eller huspriser kan følge med, og da slet ikke danskernes lønninger.

Andre steder i Kongeriget kan man have en H-båd liggende for kr1600/årligt. Læs evt dette indlæg. Rungsted havn beregner sig omtrent det femdobbelte. Hvad mon pengene bruges til?

Se iøvrigt den fulde udvikling af pladslejen siden 2001 under fanebladet pladsleje i menuen herover.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Anonyme indlæg, kommentarer skrevet under pseudonym, perfide kommentarer, personlige angreb og usagligheder slettes. Din IP adressen logges.