onsdag den 26. oktober 2011

Havnen er lukket, når de har fri

Forleden var jeg på havnen for at tage mast af. Af uransagelige årsager fik jeg den indskydelse lige at checke, om masteskuret var åbent. På vej over til skuret mødte jeg en medarbejder fra havnekontoret, som meddelte mig, at masteskuret lukkes klokken 1345.
Så er det slut for i år.
Det er jo ikke den pågældende medarbejders skyld, så jeg nøjedes med at fortælle ham, at jeg fandt det uhensigtsmæssigt, at man lukker masteskuret klokken 1345 på en søndag i efterårsferien, - måske een af de aller mest brugte dage til afrigning. Kan man forestille sig golfbanen lukket om søndagen? Svømmehallen?  Tennishallen?

Hvis ikke det er havnemedarbejderens skyld, hvis skyld er det så? Havnemesteren? Havnens bestyrelse? Borgmesteren? Ja, det kan da ikke være KDYs repræsentanter i bestyrelsen, der støtter den linie, som her lægges for dagen.

Rungsted havn: Vi har lukket når de har fri.

Er al almindelig sund dømmekraft på mystisk vis fordampet fra Rungsted Havn og omegn? Den er helt gal. Havnen er jo til for sejlerne - ikke omvendt.

Mere om det lukkede masteskur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Anonyme indlæg, kommentarer skrevet under pseudonym, perfide kommentarer, personlige angreb og usagligheder slettes. Din IP adressen logges.