Fra havnekontoret er indløbet en mail om, at forårsbrochuren er klar. Brochuren udsendes ikke længere per brev. I stedet kan sejlerne selv hente brochuren på
havnens hjemmeside. Klik havnekontor. Klik forår-efterår. Forsiden ser således ud:
|
Forårets brochure |
Mange ville nok foretrække at modtage papirspost med disse praktisk informationer, men det er sparetider, og så er selvbetjening måske vejen frem.
I modsætning til hvad ugebladet skriver, så er havnen nemlig økonomisk udfordret.
Havnelejen er for nylig sat op med 30% for at imødegå udgifter til renovering af ydermolerne. Om få år skal flydebroerne udskiftes, og der vil havnelejen formentlig stige kraftigt igen.
Samtidigt er der mangel på både! Der er masser af ledige pladser i Rungsted Havn. Havnen mangler derved op til 10% af indtægterne fra pladsleje plus likviditeten fra det rentefrie indskud, som sejlerne siden en gang i halvfjerdserne har støttet havnen med - mod at pladslejen holdes på et lavt niveau.
Realiteterne er imidlertid, at havnelejen er steget til langt over det dobbelte over en tiårig periode. Den stigningstakt er ganske enkelt ikke holdbar i længden, - og da slet ikke når sejlsporten aktuelt mangler nye sejlere.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Anonyme indlæg, kommentarer skrevet under pseudonym, perfide kommentarer, personlige angreb og usagligheder slettes. Din IP adressen logges.